L'Auréole
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat met drukwerk?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Wat met drukwerk? Empty Wat met drukwerk?

Bericht  Reini di apr 13, 2010 9:36 pm

Hallo iedereen,

Ik vroeg mij af wie nu het drukwerk sponsort. Laura, is dat jouw papa? Of sponsort hij niet alles en moeten we ook op zoek naar een drukker in Leuven?
Voor de leesavond zouden we namelijk graag boekjes laten drukken met vertalingen van de teksten die zullen gelezen worden. We zouden teksten laten lezen met het thema hemel&hel in de zes moderne talen die gestudeerd worden in t&l. Hopelijk voelen Latijn en Grieks zich niet benadeeld, maar ik dacht gewoon: het is nog moeilijker om iets te begrijpen van Grieks en Latijn als je die talen niet kent dan wanneer je naar een moderne taal luistert. Met acht talen en acht fragmenten zou de leesavond ook zeer lang gaan duren. Omdat het publiek beter zou kunnen volgen, zouden we dan de vertalingen in een boekje afdrukken en daar meteen ook de logo's in afbeelden van de verschillende boekhandels die ons hebben gesponsord.
Wordt er toegang gevraagd voor de evenementen van de kiesweek? En zouden we de studenten laten betalen voor drank op onze literaire avond of streven we ernaar om het gratis te houden?

Bedankt voor jullie antwoord. Trouwens het is geen bedoeling om hier een ellenlange discussie van te maken. Gewoon een antwoord op mijn vragen is ruim voldoende. ;-)
Reini
Reini

Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 13-04-10
Leeftijd : 35
Woonplaats : Leuven

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat met drukwerk? Empty Re: Wat met drukwerk?

Bericht  Stefanie di apr 13, 2010 10:34 pm

Ik heb gezien dat je ook naar Peeters bent geweest. Ik ben daar ook al geweest en moest toen mijn nummer achterlaten, maar ze hebben mij nog altijd niets laten weten. Ze waren eigenlijk van plan om boeken te sponsoren voor de quiz, maar voor de leesavond kan je daar ook nog wel eens langsgaan, denk ik. Ze zeiden toen ook dat ze zouden kunnen sponsoren in de vorm van drukwerk, dus misschien kan je daar eens gaan horen, dan moet Laura haar papa niet alles sponsoren. Smile
Ik denk trouwens dat het de bedoeling is om de meeste activiteiten gratis te houden, maar dat lijkt me niet echt mogelijk met het beperkte budget. Volgens mij kunnen we wel drank verkopen aan een goedkope prijs.

Stefanie

Aantal berichten : 7
Registratiedatum : 08-04-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat met drukwerk? Empty Re: Wat met drukwerk?

Bericht  Laura di apr 13, 2010 11:32 pm

kiesweekactiviteiten zijn niet per definitie gratis, maar een leesavond denk ik dat dat wel kan zijn! Smile
drank aanbieden tegen betaling lijkt me dan wel weer perfect acceptabel.
Mijn pappie kan alles gratis drukken, maar dan moet ik het wel woe 21 april hebben... Anders moet je idd zelf op zoek naar een goede ziel, want het zou te gek zijn om er voor te betalen als we het gratis konden fixen he!

die leesavond gaat super zijn precies, geniaal!
xx

Laura
Admin

Aantal berichten : 53
Registratiedatum : 08-04-10
Leeftijd : 34
Woonplaats : Rijkeveusje!

https://kiesploeg.forummaroc.net

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat met drukwerk? Empty Re: Wat met drukwerk?

Bericht  Gijs di apr 13, 2010 11:51 pm

Wauw zeg, dat gaat wel de beste literaire babylonavond ooit worden precies Smile
En ik vind kiesweekactiviteiten wel per definitie gratis :p
Ik betwijfel ook of er veel volk gaat komen als je moet betalen. Voor de literaire prijs hebben we wel al inkom gevraagd, en dat was geen ramp, hoewel ik niet weet of ze het dit jaar opnieuw doen, maar dat is natuurlijk wel dé literaire prijs en niet een gewone literaire avond.

En waarom geen Grieks en Latijn? Kunt ge de andere niet wat inkorten? Uiteraard in vertaling, anders verstaan degenen die dat niet studeren ook niet, das een dooie taal he. Voor Grieks denk ik spontaan aan Odysseus' afdaling naar de onderweld in de Odyssee, een klassieker, ofwel Aristophanes' parodie erop in de kikkers, of de parodie van Lucianus in de ware vertellingen. Ik weet niet of jullie al iets humoristisch hebben, de parodie lijkt me wel beter dan gewoon de een stuk odyssee, want je moet dat hoofdstuk in zijn context zien, anders heb je er niet zoveel aan. Ik heb die teksten wel ergens liggen. Of anders gewoon Orfeus en Eurydice, Orfeus die Eurydice gaat terughalen en dan omkijkt. Ik weet eigenlijk niet waar dat staat, nu ja, je kan gewoon het verhaaltje vertellen.
Latijn doe ik niet, dus daarmee kan ik u niet helpen.
Gijs
Gijs

Aantal berichten : 20
Registratiedatum : 09-04-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat met drukwerk? Empty Re: Wat met drukwerk?

Bericht  Reini wo apr 14, 2010 10:20 am

Fijn dat jullie zo enthousiast zijn! :-D
Ok Gijs, je hebt me overtuigd. De rest wat inkorten en Grieks en Latijn erbij nemen. Ik heb zelf Grieks en Latijn gestudeerd en heb nog steeds een zwak voor de talen en hun mythes. Wink Maar vorig jaar heb ik ook zo'n avond georganiseerd en met ongeveer vier bladzijden vul je al gauw tien minuten... 8 x 10 minuten is een hele tijd om te luisteren. Misschien moeten we ergens gedichten in steken over de hel, een stuk of drie of zo...
Goed idee voor die teksten. Zou jij misschien Grieks willen voorlezen, Gijs? Of moet je naar de cantus? Enneuh kennen jullie iemand die de mythe van Orpheus en Eurydice wil vertellen/ voorlezen?
Ik ga dit ook eerst even voorleggen aan Veerle hoor.
Laura: zou fijn zijn als je papa dat gratis zou kunnen drukken. Ik vraag aan de lezers dat ze zo snel mogelijk hun fragment insturen zodat we het boekje nog op tijd kunnen maken. Bedankt.
De drank kan misschien gratis. Ik heb een mail gestuurd naar brouwerij Haacht om te vragen of ze een aantal bakken van hun fruitbierengamma 'Mystic' kunnen missen. Ik dacht: "literatuur en fris fruitbiertje, perfecte combinatie toch?"
En ik wou het als verrassing houden, maar hmmm ok ik zeg het dan toch maar: Veerle heeft een celliste kunnen strikken voor de muzikale inbreng van de avond. :-D

So far, so good. ;-)
x
Reini
Reini

Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 13-04-10
Leeftijd : 35
Woonplaats : Leuven

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat met drukwerk? Empty Re: Wat met drukwerk?

Bericht  Danny do apr 15, 2010 12:17 am

In het thema van hemel en hel kan je natuurlijk ook altijd Dante kiezen, de goddelijke komedie is best wel geniaal. Maar zover zullen jullie alwel gedacht hebben.

Danny

Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 12-04-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat met drukwerk? Empty Re: Wat met drukwerk?

Bericht  Gijs do apr 15, 2010 1:12 am

Ja Danny, ge zijt hier wel bij literatuurstudenten he Wink
Maar als we dan toch bezig zijn: Heart of Darkness
Gijs
Gijs

Aantal berichten : 20
Registratiedatum : 09-04-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat met drukwerk? Empty Re: Wat met drukwerk?

Bericht  Reini do apr 15, 2010 2:07 am

Jep jep de Divina Commedia zit er al helemaal tussen. Meer bepaald de vijfde canto. Die heeft Roberto Benigni eens helemaal uit zijn hoofd voorgedragen toen hij een tour maakte door Italië. Echt mooie tekst. Verder zouden er de Duivelsverzen zijn van Rushdie voor Engels en Un saison en enfer van Rimbaud (poëzie). Voor Nederlands zoeken we nog iets en voor Spaans ook. Voor Duits wellicht Faust van Goethe.
En ja, ik ben nog altijd op zoek naar mensen voor Latijn en Grieks. ;-)
Reini
Reini

Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 13-04-10
Leeftijd : 35
Woonplaats : Leuven

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat met drukwerk? Empty Re: Wat met drukwerk?

Bericht  Gijs do apr 15, 2010 2:32 am

Tiens, ik dacht dat ik hier een antwoord op had gepost voor Grieks, maar ik zie dat niet meer.
Ge kunt Sappho's ode aan Aprhodite doen, das een gedicht, maar wel zowat het bekendste griekse gedicht + het gaat eerder over de liefde. Een mogelijke korte mythe is het scheppingsverhaal bij Hesiodus verzen 116-132. Wat Grieks voorlezen betreft, wanneer is die avond ook alweer? Woensdag- en donderdagavond kan ik niet.
Bij Nederlands moet ik spontaan denken aan Vondels Lucifer, sterke tekst, ik heb die liggen en heb hem gelezen, dus ik wil wel een fragment selecteren. Andere mogelijkheden, hmm, ontdekking van de hemel, maar zo'n dik boek, werkt dat wel? Kinder-lyck is een mooi gedichtje van Vondel, maar mss weer wat te bekend. Doen we ook kleinkunst? Dan is 'Als ik doodga' van Urbanus wel een aangename en verrassende afwisseling, ontroerend en minder bekend nummer, hoewel, werkt dat wel als je dat voorleest? Het gaat ook niet echt over de hemel, het zinspeelt op leven na de dood maar is niet godsdienstig.
Gijs
Gijs

Aantal berichten : 20
Registratiedatum : 09-04-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat met drukwerk? Empty Re: Wat met drukwerk?

Bericht  Reini do apr 15, 2010 9:51 am

Dag Gijs,

Sappho is een heel goed idee! Is dat vertaald door Paul Claes of heb ik het verkeerd. Voor Latijn lijkt de mythe van Orpheus en Eurydice mij nog altijd het meest geschikt. Maar ik ben natuurlijk geen expert, dus ik laat de mensen die willen voorlezen dan wel kiezen uit de titels die jij hier hebt gepost. En kleinkunst, waarom niet? Ik laat ook het meisje kiezen dat Nederlands zal voorlezen.

De leesavond is op woensdagavond. Jammer dat je niet kan. Ik ga verder op zoek naar mensen.
Reini
Reini

Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 13-04-10
Leeftijd : 35
Woonplaats : Leuven

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat met drukwerk? Empty Re: Wat met drukwerk?

Bericht  Gijs do apr 15, 2010 1:45 pm

Sappho is miljoenen keren vertaald, maar Paul Claes is goed, redelijk vrij wel als ik het mij goed herinner, maar voor een voorleesavond is dat zeker ok
En Orpheus en Eurydice is wel een Griekse mythe vrees ik.
Gijs
Gijs

Aantal berichten : 20
Registratiedatum : 09-04-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat met drukwerk? Empty Re: Wat met drukwerk?

Bericht  Laura do apr 15, 2010 2:08 pm

Gijs zn voorstellen voor Nederlands zijn zeker oké, maar je kan ook altijd eens aan Van Vaeck vragen of hij geen suggesties heeft. Die mens is daar helemaal into, en wilt het mss nog wel zelf komen voordragen ook...

just thinking.
x

Laura
Admin

Aantal berichten : 53
Registratiedatum : 08-04-10
Leeftijd : 34
Woonplaats : Rijkeveusje!

https://kiesploeg.forummaroc.net

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat met drukwerk? Empty Re: Wat met drukwerk?

Bericht  Danny do apr 15, 2010 2:51 pm

Ik ben me volledig van bewust dat ik als vreemde eend in de bijt zit tussen de studenten taal- en letterkunde. Maar je kan nooit op voorhand weten wie welk boek heeft gelezen en welke hun affiniteit ermee is.
Misschien nog een klein voorstel: de eerste paar pagina's van het boek 'Firmin', nee niet dat gedrocht van Chris Van den Durpel maar het boek. De eerste bladzijden gaan namelijk over verschillende openingszinnen van boeken en ook over het belang van een goede openingszin. (literatuur over literatuur?)
Gewoon een suggestie.
(Als je echt iets duivels en door en door slecht wilt voorlezen: De Sade?)

Danny

Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 12-04-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat met drukwerk? Empty Re: Wat met drukwerk?

Bericht  Reini do apr 15, 2010 3:03 pm

@Gijs: Ja, Orpheus en Eurydice is een Griekse mythe, maar zou het kunnen dat ik dat in het laatste jaar van het middelbaar in het Latijn heb gelezen bij de Metamorphosen van Ovidius??? Ben het niet meer zeker, maar ik denk het wel.
@Laura:dankjewel voor het voorstel. Ik ga eerst zien of de voorlezer voor Nederlands zelf iets weet. Als dat niet het geval is, vraag ik haar of ze het aan Van Vaeck wil vragen.

Ik ben daarnet naar De Dry Coppen geweest. Ze waren zeer geïnteresseerd en ik moet nog een mailtje sturen. Wellicht willen ze wel sponsoren, maar helaas niet onder de vorm van geld...
Vanavond ga ik een soepje drinken in het leescafé in mijn straat. Dat komt daar ook wel in orde, denk ik. Ik ben vaste klant. ;-)
Ciao!
Reini
Reini

Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 13-04-10
Leeftijd : 35
Woonplaats : Leuven

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat met drukwerk? Empty Re: Wat met drukwerk?

Bericht  Gijs do apr 15, 2010 6:56 pm

Of een visioen van Hadewych voor Nederlands, die zijn wel lekker surrealistisch
Gijs
Gijs

Aantal berichten : 20
Registratiedatum : 09-04-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat met drukwerk? Empty Re: Wat met drukwerk?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum