Want quizzen is heel tof

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Want quizzen is heel tof

Bericht  Lotte op do apr 08, 2010 8:42 pm

Hoppa, even een deel voor enkel de quiz-gerelateerde mensen aka Mien, Jolien en ikzelve.

Wat ik voorlopig al in gedachten had qua taakverdeling is het volgende:
10 ronden, 2 mensen nemen elk 4 ronden voor hun rekening, waardoor er 2 ronden overblijven en eventueel ook 1 spelletjesronde (zo op aparte bladen, rebussen, kruidwoordraadsels... etc.) die de derde persoon dan ineensteekt?

Er is sowieso al 1 seks-ronde, waarvan ik weet dat Mien die heel graag ineen zou steken - surprise surprise... :p Mien, ik heb het penisboek bij mij thuis liggen, als je dat wil lenen of zo, haha! :')
Verder zou ik ook nog doen: wetenschap, geografie, taal, sport, muziek, bekende mensen (?), geschiedenis, foto-ronde (deze misschien gecombineerd met die van bekende mensen?), actualiteit, ... Iemand nog ideeën?
Zelf wil ik de wetenschap, geografie, taal en muziek wel doen. Zeker muziek echt, daar heb ik al wat interessante ideeën voor, net zoals bij taal eigenlijk.

Soit, hebben we genoeg thema's voor 10 ronden? Is het goed als er twee mensen telkens 4 thema's onder handen nemen en één persoon dan 2 thema's en een extra spelletjes-ronde? En wie heeft voor wat voorkeur?

Let me know!
Lotte

Aantal berichten : 27
Registratiedatum : 08-04-10
Leeftijd : 27

Profiel bekijken

Terug naar boven Ga naar beneden

quiz

Bericht  Laura op do apr 08, 2010 10:00 pm

ik wil mij natuurlijk ni moeien e, want ik ben zo ni (:p), maar enkele suggesties:

- Babylon? of toch alleszins genoeg accent leggen op T&L (taal kan opgesplitst worden in taalkunde en literatuur?)
- een duivel/hel/monster -ronde
- een engel/hemel/god/religie/wolken... -ronde
- Leuven?
- pikantheid (pepers, pikant eten, lingerie...)?
- vragen over de kleuren rood en lichtblauw?
- bekende Laura's? ^^ (dit is dus een grap)
- ....

tot zover,
succes!
xx

Laura
Admin

Aantal berichten : 53
Leeftijd : 29

Profiel bekijken http://kiesploeg.forummaroc.net

Re: Want quizzen is heel tof

Bericht  Lotte op do apr 08, 2010 10:12 pm

Haha, eigenlijk vind ik die van de bekende Laura's nog wel hip! Might look into it, moeha.
En 't is ook wel een goed idee om er wat thema-ronden in te steken die te maken hebben met L'Auréole, 'k wil het alleen niet te moeilijk maken in termen van "vragen verzinnen in die thema's". Al kan je bij geschiedenis wat myhtologie (godenwereld jochei!) steken e.d. ...
Het brein is aan het stormen! =)
Lotte

Profiel bekijken

Bericht  Mien op do apr 08, 2010 10:33 pm

Hallo schattekes,

Eerst en vooral, dank u wel om mij de meest interessante ronde te geven Lotte Wink. Ik moet het penisboek hier zelf ergens hebben liggen! (Tenzij dat ik het uitgeleend heb)
Voor mij maakt het absoluut niet uit hoe wie wat waar.
Maar misschien is het toch handiger om samen te brainstormen voor elk thema ipv iedereen 'alleen' te laten werken? Alé, ik weet het niet?
Oh en ik vind de 'beroemde Laura's' eigenlijk wel een goed idee hoor!

Mien

Aantal berichten : 16

Profiel bekijken

Bericht  Lotte op do apr 08, 2010 10:43 pm

Hey Mien,

'k dacht idd ook eerst dat samenwerken beter was, maar op zich is het niet zo evident?
Alleja, dan duren de meeste dingen wel duizend keer langer :')

Wat eventueel een goed idee zou zijn, is het houden zoals ik heb voorgesteld, maar dan samen meeten met z'n drieën en over alle vragen gaan. Dan kunnen we samen eventueel nog op desgewenste betere vragen te komen? Zo is het echte 'gruntwork' al voorbij, maar kunnen we samen wel deftig overleggen?
Zo is er zeker evenveel inspraak, maar met minder tijdverlies dan wanneer we alles samendoen. Aparte dingen samenvoegen lijkt mij interessanter qua tijdschema's? Geeft ook de kans om tijdens de vakantie al te werken, ipv alles nog te moeten doen in die ene week voor de kiesweek? cyclops (lol ik vind die emoticonnekes hier rechts echt wel de max anders :p)

edit: checkt dees! haha :p
Lotte

Profiel bekijken

Bericht  Mien op do apr 08, 2010 10:49 pm

Ja zoiets bedoelde ik dus eigenlijk. Alleen was mijn verwoording weeral fucked up :$
Ik begin nu aan mijn seksronde!

Mien

Profiel bekijken

Bericht  Lotte op vr apr 09, 2010 1:34 pm

Hahahaha ik had gisteren ineens een zalig idee voor de foto-ronde!
Als ge die vóór de seksronde zet, kunt ge daar een "opwarmertje" van maken.

Mien, gij zei gisteren iets van "afbeeldingen van seksstandjes" en dan moesten ze de naam geven. Uiteraard is dat te moeilijk bij sommigen, maar ik heb een oplossing voor dat probleem! 10 foto's (tekeningen!) van 10 seksstandjes. Ofwel geven ze de oorspronkelijke naam ervan (bij gemakkelijkere zoals amazone etc. kan dat) ofwel moeten ze zo creatief mogelijk zijn! De groep met het creatiefste antwoord krijgt dan een punt? :') Op zich is dat geen slecht idee: spelen met taal, taal- en letterkunde-studenten... En als ze beide antwoorden kunnen geven (én de naam van de stand én een heel creatieve benaming) dan kunnen ze eventueel bonuspunten krijgen?

'k Vind dat echt een vet idee eigenlijk. Ik zie mij da stukske al presenteren haha :")

(als het geen goed idee is, maakt ni uit, dan niet, ma lijkt mij wel übergrappig ;-))
Lotte

Profiel bekijken

géén creatieve antwoorden

Bericht  Jasmien op vr apr 09, 2010 4:11 pm

Hoi fritsie-spritsies,

Ik zou nu precies creatieve en dus subjectieve antwoorden op quizvragen afraden want een quiz moet gaan over feiten en subjectieve bonuspunten gaan veel protest opleveren!
(dit is maar een persoonlijke mening)

klinkt wel grappig, zo sexy dingen en al. mi-auwkes!

Jasmien

Aantal berichten : 2
Registratiedatum : 09-04-10

Profiel bekijken

Bericht  Laura op vr apr 09, 2010 5:30 pm

ik denk dat er ruimte is voor een gulden middenweg: als we ons beperken tot die ene ludieke creativiteitsronde, gaan mensen daar geen bezwaar tegen hebben, denk ik, maar je mag daar inderdaad sowieso niet mee overdrijven. En desnoods geef je de 5 (of whatever) beste ideeën een punt, zodat er minder marge is voor discussie.

ca va?Smile

xx

Laura
Admin

Bericht  Lotte op vr apr 09, 2010 5:45 pm

yes very nice, laat ik even neuzen in de cosmo kama sutra :')
paar "basics" en paar "schrale dingen die meer op fitness lijken dan iets anders" haha ok dit is leuk wel :p
en de 5 creatiefste winnen dan, tofkes

de rest van de quiz zal dan volledig en niets anders dan feitenkennis in acht houden!
Lotte

Profiel bekijken

Bericht  Mien op vr apr 09, 2010 6:00 pm

Awel in dat idee kan ik mij wel vinden!
Aight!

Mien

Profiel bekijken

Bericht  Jolien* op di apr 13, 2010 10:22 am

Zal ik anders enkele gewone vragenrondes in elkaar steken? Aangezien jullie toch al keigoeie ideeën hebben voor themarondes?
Ik zal ook nog een fotoronde erbij doen

Jolien*

Aantal berichten : 5
Registratiedatum : 13-04-10
Leeftijd : 28

Profiel bekijken

Bericht  Lotte op di apr 13, 2010 5:11 pm

Hey Jolien

Ja je mag kiezen wat je doet hoor. Voorlopig doet wel nog niemand de spelletjesronde (zo op aparte papieren), dus dat kan ook nog.
Qua foto-ronde, ja ik steek al die ludieke seks-standjes-ronde in elkaar, dus misschien is dat te veel van het goede, of niet?

Voorlopig is het alvast zo:
Lotte: taal-ronde, muziek-ronde, ludieke foto-ronde van seksstandjes (opwarmer voor de seks-ronde), sport ofzo
Mien: seks-ronde (Mien! Kies je ronden eens! :p)
Jolien: maak je keuze

Punt is dat we dan kunnen proberen van zo'n 10 ronden te creëren van telkens 10 vragen?

Eén van de dingen die ik mij voorlopig wel afvraag, is hoe we dat praktisch gaan aanpakken.
Het is nogal kort dag van woensdag tot maandag om echt mensen te vragen zich in te schrijven, waardoor we niet echt een idee gaan hebben hoeveel volk er op afkomt. Dus hoe doen we dat dan met antwoordbladen etc? Gewoon cursussen meenemen en hen zelf de nummers etc. laten opschrijven? Want als ge echt mooie antwoordbladen wilt, dan is dat nogal eens een papieren rompslomp van ekan nimeer, vrees k.
Nuja die dingen kunnen we misschien uitwerken na de vergadering op dinsdag volgende week.

Verder had ik eventueel nog een idee voor een ronde, die misschien meer voor Jolien is (aangezien jij er al een jaar praesidium hebt opzitten): Get to know the new Babylon!
We spreken maar constant over de toeganklijkheid van het presidium, dus daarom leek het eventueel tof om een vragenronde te maken over de mensen van de kiesploeg? Zo van die faits divers-weetjes ofzo. Bijvoorbeeld Gijs heeft meegespeeld in Beauty and the nerd, hoe heette "zijn" beauty en dan multiple choice of zo? Zeg maar als het geen goed idee is, maar het leek mij eventueel cool om zo ook de aanspreekbaarheidsdrempel te verlagen.
Lotte

Profiel bekijken

Bericht  Jolien* op di apr 13, 2010 5:55 pm

Lotte schreef:Hey Jolien

Ja je mag kiezen wat je doet hoor. Voorlopig doet wel nog niemand de spelletjesronde (zo op aparte papieren), dus dat kan ook nog.
Qua foto-ronde, ja ik steek al die ludieke seks-standjes-ronde in elkaar, dus misschien is dat te veel van het goede, of niet?

Voorlopig is het alvast zo:
Lotte: taal-ronde, muziek-ronde, ludieke foto-ronde van seksstandjes (opwarmer voor de seks-ronde), sport ofzo
Mien: seks-ronde (Mien! Kies je ronden eens! :p)
Jolien: maak je keuze

Punt is dat we dan kunnen proberen van zo'n 10 ronden te creëren van telkens 10 vragen?

Eén van de dingen die ik mij voorlopig wel afvraag, is hoe we dat praktisch gaan aanpakken.
Het is nogal kort dag van woensdag tot maandag om echt mensen te vragen zich in te schrijven, waardoor we niet echt een idee gaan hebben hoeveel volk er op afkomt. Dus hoe doen we dat dan met antwoordbladen etc? Gewoon cursussen meenemen en hen zelf de nummers etc. laten opschrijven? Want als ge echt mooie antwoordbladen wilt, dan is dat nogal eens een papieren rompslomp van ekan nimeer, vrees k.
Nuja die dingen kunnen we misschien uitwerken na de vergadering op dinsdag volgende week.

Verder had ik eventueel nog een idee voor een ronde, die misschien meer voor Jolien is (aangezien jij er al een jaar praesidium hebt opzitten): Get to know the new Babylon!
We spreken maar constant over de toeganklijkheid van het presidium, dus daarom leek het eventueel tof om een vragenronde te maken over de mensen van de kiesploeg? Zo van die faits divers-weetjes ofzo. Bijvoorbeeld Gijs heeft meegespeeld in Beauty and the nerd, hoe heette "zijn" beauty en dan multiple choice of zo? Zeg maar als het geen goed idee is, maar het leek mij eventueel cool om zo ook de aanspreekbaarheidsdrempel te verlagen.

Hoi Lotte,

ik zal dan inderdaad zo'n presidiumronde maken, een gewone ronde en een fotoronde. Wel een heel leuk idee, ik zal er me vanavond eens mee bezig houden.

Voorts, meestal bij een Babylonquiz worden de antwoorden op gewone papieren (en zelf nummers) geschreven, dus lijkt het me idd het makkelijkst dit opnieuw te doen. Op cudi ligt een heleboel oud papier, ik zal daar wel van meepakken.

xx

Jolien*

Profiel bekijken

Bericht  Lotte op di apr 13, 2010 6:00 pm

Ok ideaal. Ga ervoor! Ik ben zelf nu al wat ronden aan het maken echt, lol opzoekwerk! :')
Lotte

Profiel bekijken

Bericht  Laura op di apr 13, 2010 6:52 pm

goed werk, quizmeesteressen!
x

Laura
Admin

Bericht  Wouter op di apr 13, 2010 7:40 pm

Kleine opmerkinkjes ivm "Get to know the new Babylon":
1. Babylon is de kring, die is groter dan het presidium.
2. Mogen we er al van uitgaan dat we winnen?
Voor de rest best een leuk idee als je genoeg trivia kan verzamelen (ik heb niet meteen inspiratie).
Wouter

Aantal berichten : 14

Profiel bekijken

Bericht  Lotte op di apr 13, 2010 8:17 pm

Kerel

1. muggezifteeeee --> 't is maar bij wijze van (werk)titel e.d.
2. verdient geen antwoord
3. zoek trivia nu! gaat er iemand volgend jaar op erasmus bv? Dan kan er bv. een multiple choice vraag zijn "persoon X gaat volgend jaar op erasmus naar A B C of D". simpele dingetjes, maar zo weet "de menigte" wel wat er in de gedachten speelt van de "presidium-mensen"

Haha, een coole vraag: "dit is een haarrekje (dit is een foto van het haarrekje) en nu volgt de vraag (iets wat we dan eerder hebben uitgetest): hoeveel keer kan dit rekje om mandy's überhippe haarbos?" --> resultaat: mensen die mandy nog niet kenden, gaan haar nu wél kennen

't Is echt puur voor mensen die 'ons' niet kennen, dat ze trucjes hebben om ons te associëren met een gezicht. Dus lollige trivia mag ook!
Lotte

Profiel bekijken

Bericht  Gijs op di apr 13, 2010 11:54 pm

Der zijn mss mensen die dat juist gaan zien als zelfbevlekking en uzelf te interessant vinden en dat we onderling een leuk clubje zijn, maar dat zij er niet bij horen en dat dat juist een averechts affect heeft, maar ge kunt het proberen, zolang ge het maar ludiek en nonsensicaal houdt. Mensen die dan nog zo redeneren zijn mss toch maar saaie pieten Wink

Laatst aangepast door Gijs op wo apr 14, 2010 1:47 am; in totaal 1 keer bewerkt
Gijs

Aantal berichten : 20
Registratiedatum : 09-04-10

Profiel bekijken

Bericht  Mien op wo apr 14, 2010 12:23 am

Oké geografie en geschiedenis is af.
De seksvragen zijn in de maak.

Mien

Profiel bekijken

Bericht  Lotte op wo apr 14, 2010 6:16 pm

Ah ik bedenk net iets: met 5 als maximum in een ploegje?
Alleja, ik bedenk da eigenlijk helemaal ni. Ma iemand vroeg da, dus '5 als maximum'? Minder mag natuurlijk, ma vanaf 6 is het wa veel denk 'k.
Lotte

Profiel bekijken

Bericht  Mien op wo apr 14, 2010 8:52 pm

Ik denk dat maximum 5 wel oké is ja Smile

Mien

Profiel bekijken

Bericht  Wouter op za apr 17, 2010 7:28 pm

Ik vind dat er in elk geval ook een vraag moet zijn met als antwoord Eyjafjallajökull.
Wouter

Aantal berichten : 14

Profiel bekijken

Bericht  Jolien* op za apr 17, 2010 9:29 pm

Vind ik ook Razz Very Happy

Jolien*