L'Auréole
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

activiteit donderdagavond

+11
Jasmien
Wouter
Luc
Gijs
Mandy
Wendy
Stefanie
Laurens
Mien
Lotte
Laura
15 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

activiteit donderdagavond Empty activiteit donderdagavond

Bericht  Laura do apr 08, 2010 8:04 pm

Mensen, het is nodig: denk na, storm brain, forum!!

Laura
Admin

Aantal berichten : 53
Registratiedatum : 08-04-10
Leeftijd : 34
Woonplaats : Rijkeveusje!

https://kiesploeg.forummaroc.net

Terug naar boven Ga naar beneden

activiteit donderdagavond Empty Re: activiteit donderdagavond

Bericht  Lotte do apr 08, 2010 8:21 pm

Er wordt gedacht! Zeer zeker. Ideeën ontspruiten echter niet zomaar ineens kaboem helaas pindakaas.
Misschien een BBQ'ke met hippe muziek? Maar als het weer tegenvalt, is dat uiteraard ne no-go waarschijnlijk..
Lotte
Lotte

Aantal berichten : 27
Registratiedatum : 08-04-10
Leeftijd : 33

Terug naar boven Ga naar beneden

activiteit donderdagavond Empty Re: activiteit donderdagavond

Bericht  Mien do apr 08, 2010 10:39 pm

Een bbq lijkt mij wel een leuk idee. Al vrees ik dat daar niet echt veel volk op af gaat komen.
Hmm denk denk denk!

Mien

Aantal berichten : 16
Registratiedatum : 08-04-10

Terug naar boven Ga naar beneden

activiteit donderdagavond Empty Re: activiteit donderdagavond

Bericht  Laurens do apr 08, 2010 11:33 pm

Een BBQ is cool, ik zou dat precies ook doen. De vraag is natuurlijk of daar veel volk op afkomt. Maar werk gewoon met bonnekes op voorhand, zodat je weet hoeveel en wat je moet kopen Smile Als er dan niet veel volk op afkomt, their loss. Dan hebben we nog een fijne avond met het presidium, ofzo.
Laurens
Laurens

Aantal berichten : 17
Registratiedatum : 08-04-10

Terug naar boven Ga naar beneden

activiteit donderdagavond Empty Re: activiteit donderdagavond

Bericht  Mien do apr 08, 2010 11:37 pm

Het probleem is wel dat ze vanaf donderdag kunnen stemmen?
Dus als daar geen volk op af komt, hebben we wel dik gefaald..

Mien

Aantal berichten : 16
Registratiedatum : 08-04-10

Terug naar boven Ga naar beneden

activiteit donderdagavond Empty Re: activiteit donderdagavond

Bericht  Laurens do apr 08, 2010 11:43 pm

Dan moet ge nooit geen enkele activiteit meer doen, het kan altijd falen hé. Maar het past toch perfect bij het eind van het jaar, lekker warm weer enzo. Ik zou daar toch naar toe gaan, in de eerste plaats omdat het een BBQ is en minder omdat het van Babylon is. Tenzij we iets beter weten, natuurlijk.
Laurens
Laurens

Aantal berichten : 17
Registratiedatum : 08-04-10

Terug naar boven Ga naar beneden

activiteit donderdagavond Empty Re: activiteit donderdagavond

Bericht  Stefanie do apr 08, 2010 11:47 pm

We zouden eventueel de lezing, die nu samenvalt met de cantus, kunnen verplaatsen naar donderdag. Maar een BBQ lijkt me ook leuk; we kunnen dat ook combineren met een andere activiteit (karaoke, singstar,...).

Stefanie

Aantal berichten : 7
Registratiedatum : 08-04-10

Terug naar boven Ga naar beneden

activiteit donderdagavond Empty Re: activiteit donderdagavond

Bericht  Lotte do apr 08, 2010 11:50 pm

Het interessante aan een activiteit op donderdag is vooral het feit dat we dan - zoals ons plan oorspronkelijk was voor op de td - een stemhokje zouden kunnen plaatsen. Als het goed weer is, is een BBQ gewoon ook fijn. En activiteiten met eten hebben meestal al meer kans op slagen misschien?
Soit, 't is maar een idee. Betere ideeën zijn zeker welkom!
Lotte
Lotte

Aantal berichten : 27
Registratiedatum : 08-04-10
Leeftijd : 33

Terug naar boven Ga naar beneden

activiteit donderdagavond Empty Re: activiteit donderdagavond

Bericht  Wendy vr apr 09, 2010 12:22 am

Die lezing verplaatsen lijkt mij wel een goed idee, als de BBQ niet zou doorgaan.
Ik zal er ook eens een nachtje over slapen, maar ik zeg al maar op voorhand dat ik echt niet goed ben in dit soort dingen...
Wendy
Wendy

Aantal berichten : 13
Registratiedatum : 09-04-10
Leeftijd : 34

Terug naar boven Ga naar beneden

activiteit donderdagavond Empty Re: activiteit donderdagavond

Bericht  Mandy vr apr 09, 2010 12:29 am

Misschien ... is een bbq in combi met de lezing nog niet zo'n slecht gedacht.
En ja, als het faalt, dan is het zo.
Elke activiteit kan falen en mja, bbq+lezing is eens iets anders dan anders, lijkt me zo.
De bonnekes op voorhand moet wel, alleen is er dan wel het probleem van de prijs, die we dan eventueel gaan vragen...
Bid voor goed weer en dan wordt dat heel erg fijn!
jaaa!
en euhm ja, een kotje om te stemmen kan, zelfs een officieel als we een neukomlid kunnen motiveren om met ons een hapje te komen eten of zo, en anders een computer en het is ook gefixt eh (lang leve online stemmen of zo)
x
Mandy
Mandy

Aantal berichten : 9
Registratiedatum : 08-04-10

Terug naar boven Ga naar beneden

activiteit donderdagavond Empty Re: activiteit donderdagavond

Bericht  Gijs vr apr 09, 2010 2:18 am

op voorhand bonnekes kopen? kunt gij u herinneren dat ge ooit op voorhand bonnekes hebt gekocht voor een eet- of drinkactiviteit hier aan tunief? dat gebeurt niet en ik denk niet dat de mensen dat plots massaal gaan doen
ik zou het simpel op eten verkopen/weggeven houden voor langslopende mensen, en bbq-eten verkopen lijkt me zeker een winner, maar bonnekes is te omslachtig voor de doorsnee student die 's ochtends nog niet weet waar hij 's middags eten zal (bij mij is dat toch zo :p ) zeker in de kiesweekperiode probeert ge zoveel mogelijk rond te lopen schooien (is dat een Nederlandse zin?)
Gijs
Gijs

Aantal berichten : 20
Registratiedatum : 09-04-10

Terug naar boven Ga naar beneden

activiteit donderdagavond Empty Re: activiteit donderdagavond

Bericht  Laurens vr apr 09, 2010 2:51 am

Dat klopt, maar hoe ga je inschatten hoeveel vlees je moet kopen? En vlees is duur, dus dat wordt een dure grap als dat flopt ...
En een BBQ die je wat verzorgt is wel net iets anders dan eender welke random eten-weggeef-ding.
Laurens
Laurens

Aantal berichten : 17
Registratiedatum : 08-04-10

Terug naar boven Ga naar beneden

activiteit donderdagavond Empty Re: activiteit donderdagavond

Bericht  Gijs vr apr 09, 2010 2:10 pm

ja das altijd zo als ge iets verkoopt he, neem beter te weinig dan te veel
eventuele overschot aan vlees vriest ge in en eet ge op op de presidium-bbq, of verkoopt ge aan de fak als ze weer willen bbq'en op de afzuip
Gijs
Gijs

Aantal berichten : 20
Registratiedatum : 09-04-10

Terug naar boven Ga naar beneden

activiteit donderdagavond Empty Re: activiteit donderdagavond

Bericht  Mandy vr apr 09, 2010 2:25 pm

concreet:
het is toch veel interessanter (en minder faalkanshebbend) om een gezellige avond,
met hapje, BBQ-vleesje en drankje te organiseren dan een td,
waarvan we weten dat ze ons niet meteen een leuk gevoel zal geven (en waar naar ervaring toch niet zo erg veel volk op afkomt, daarenboven zijn dat toch steeds dezelfde mensen, die we meestal niet meer echt moeten overtuigen om op ons te stemmen)...
Tegenwoordig willen de mensen toch graag zo wat samen met vrienden hangen en drinken (en zo),
wel wij geven hen die kans, zonder de "druk" van een td...
Ik vind het eens wat anders en ik ben echt megapro dat bbq-ding: wat muziek op de achtergrond, misschien een extra vuurkorfachtig ding scoren en dan nog Gijs zijn partytent (?) voor als het slecht(er) weer is (maar het gaat goed weer zijn die week! Oh ja, Ah ja!)
Mandy
Mandy

Aantal berichten : 9
Registratiedatum : 08-04-10

Terug naar boven Ga naar beneden

activiteit donderdagavond Empty Re: activiteit donderdagavond

Bericht  Mandy vr apr 09, 2010 2:27 pm

en misschien kunnen we (Laura en ik maandag, of als mensen vriendjes zijn, familie hebben daar) een slager overtuigen om ons te sponsoren, en vlaggen van die man ophangen en zo...
Mandy
Mandy

Aantal berichten : 9
Registratiedatum : 08-04-10

Terug naar boven Ga naar beneden

activiteit donderdagavond Empty Re: activiteit donderdagavond

Bericht  Laurens vr apr 09, 2010 3:09 pm

Voila, dat bedoelde ik ook. Als we dees echt fatsoenlijk maken (en daar wil ik gerust aan helpen), kunnen we daar een fijne avond van maken. Beetje vlees bakken, wat groentjes, een beetje chille muziek op de achtergrond (neen, gene sletten-R&B) en dan moet de groep niet eens ZO groot zijn? De enige spelbreker zou het weer zijn, maar dat is een gok die ik wel wil wagen. En doordat ge met kaarten op voorhand zou werken, weet ge perfect hoeveel ge moet kopen. En als het gezellig is, blijven de mensen ook langer en kunt ge ineens ook nog wat centen verdienen aan drinken. Zeker als het om redelijk veel volk gaat, kunt ge iets regelen met een slager dat dieje wat reclame mag maken (zet die int kiesboekske ofzo).

Kijk hoe blij mijn avatar is, die ziet dat ook volledig zitten.
Laurens
Laurens

Aantal berichten : 17
Registratiedatum : 08-04-10

Terug naar boven Ga naar beneden

activiteit donderdagavond Empty Re: activiteit donderdagavond

Bericht  Lotte vr apr 09, 2010 3:19 pm

Maar hoe zou ge dan kaarten verkopen? Msi lijkt mij dan het gemakkelijkste, misschien zelfs al tijdens alle andere activiteiten die we plannen die week? Het handigste lijkt mij om 2 of 3 verantwoordelijken te hebben voor die kaarten, opdat er tijdens elke activiteit 1 van die drie is die dan kaarten kan verkopen. Want als iedereen gaat proberen kaarten te verpatsen, lijkt het mij moeilijk om dat allemaal bij te houden?

Soit, als de enige spelbreker het weer is (en Mandy zegt dat het die week goed weer gaat zijn) zie ik niet echt in wat ons nog zou tegenhouden.. flower (die emoticonnekes, te gek)
Lotte
Lotte

Aantal berichten : 27
Registratiedatum : 08-04-10
Leeftijd : 33

Terug naar boven Ga naar beneden

activiteit donderdagavond Empty Re: activiteit donderdagavond

Bericht  Luc vr apr 09, 2010 3:56 pm

Maare is het niet mogelijk om al dan zo in de late namiddag te beginnen en dan al een portie vlees te kopen voor een x aantal mensen en als je ziet de opkomst is heel groot, hup naar de winkel en nog vlees kopen (of is dees dom?)

groetjes

Luc

Aantal berichten : 5
Registratiedatum : 09-04-10

Terug naar boven Ga naar beneden

activiteit donderdagavond Empty Re: activiteit donderdagavond

Bericht  Laura vr apr 09, 2010 5:36 pm

nee, dat is helemaal niet dom! Smile Tenslotte is indien crisis de colruyt open tot half 9 e, of wa ist... MAAR: Gijs heeft wel een goei punt wat betreft die kaartenverkoop. Dat gaat een te grote drempel zijn en is bovendien -naar mijn mening- rompslomp die we kunnen missen in een Kiesweek... Daarom ben ik nog wel fan van het: bring your own meat-principe! En dan voorzien wij dus de rest.

Daar zijn ook nadelen aan verbonden, maar mij lijkt dat het veiligst. Tenzij er natuurlijk iemand heel die BBQ-logistiek op zich wil nemen?

oh de naam: meat-meeting! =)
x

Laura
Admin

Aantal berichten : 53
Registratiedatum : 08-04-10
Leeftijd : 34
Woonplaats : Rijkeveusje!

https://kiesploeg.forummaroc.net

Terug naar boven Ga naar beneden

activiteit donderdagavond Empty Re: activiteit donderdagavond

Bericht  Lotte vr apr 09, 2010 5:43 pm

Colruyt is open tot 20hr. Ik zit daar op ne minuut vanaf!
Lotte
Lotte

Aantal berichten : 27
Registratiedatum : 08-04-10
Leeftijd : 33

Terug naar boven Ga naar beneden

activiteit donderdagavond Empty Re: activiteit donderdagavond

Bericht  Mien vr apr 09, 2010 6:04 pm

Awel ja, bij nader inzien klinkt dat BBQ'ke helemaal niet zo faalachtig meer!

Mien

Aantal berichten : 16
Registratiedatum : 08-04-10

Terug naar boven Ga naar beneden

activiteit donderdagavond Empty Re: activiteit donderdagavond

Bericht  Wouter vr apr 09, 2010 10:02 pm

Heerlijk, BBQ. Ik heb al zin in bergen groentes en stokbrood voorzien. 'Bring your own meat' is niet het meest vrijgevige, maar andere principes lijken mij inderdaad allemaal heel moeilijk haalbaar. Daarnaast is het ook niet zo'n ramp om heel het spel af te gelasten bij slecht weer (bij voorverkoop ligt dat moeilijker).
Over een slecht-weer-plan blijven we brainstormen, maar het is heel zonnig in mijn hoofd en niet zo stormachtig...
Wouter
Wouter

Aantal berichten : 14
Registratiedatum : 08-04-10

Terug naar boven Ga naar beneden

activiteit donderdagavond Empty Re: activiteit donderdagavond

Bericht  Laura vr apr 09, 2010 10:17 pm

I know, maar met bonnekes is het ook niet weggeefachtig he... Toch niet in mijn hoofd?
x

Laura
Admin

Aantal berichten : 53
Registratiedatum : 08-04-10
Leeftijd : 34
Woonplaats : Rijkeveusje!

https://kiesploeg.forummaroc.net

Terug naar boven Ga naar beneden

activiteit donderdagavond Empty Re: activiteit donderdagavond

Bericht  Laurens vr apr 09, 2010 11:09 pm

Wouter heeft gelijk over het feit dat je met BYOM beter bestand bent tegen slecht weer, maar ik blijf het heel onhandig en Niet-Uitnodigend vinden. Kunnen we dan beter, in plaats van bonnetjes waarmee je vlees verkoopt, toegangskaarten verkopen van bv. 5 euro. Mensen moeten dan doorgeven wat ze willen eten qua vlees en ze duiden dat ook aan op dat bonnetje. We vragen 5 euro, zodat ze zeker moeten komen (1 euro is bv. te weinig, dan kunnen ze nog fuck it zeggen) en op de BBQ zelf die 5 euro omzetten in drankbonnetjes. Ieder krijgt dan dus 5 bonnetjes voor drank als ze aankomen en dan weten wij ook perfect hoeveel mensen er komen en hoeveel vlees we moeten bestellen. En mss kunnen we dan nog een (ruime) marge inbouwen qua vlees zodat toevallige passanten nog kunnen meedoen.
(Maar laten we dit laatste natuurlijk niet duidelijk maken op voorhand, anders komen er té veel toevallige mensen langs).
Laurens
Laurens

Aantal berichten : 17
Registratiedatum : 08-04-10

Terug naar boven Ga naar beneden

activiteit donderdagavond Empty Re: activiteit donderdagavond

Bericht  Laura vr apr 09, 2010 11:16 pm

ik zie ni in hoe da 'makkelijker' is, integendeel...
ik zou eigenlijk graag hebben da iemand (of een team) die BBQ op zich neemt en gewoon de praktische regelingen doet, want ik denk dat de discussie hier eindeloos kan blijven voortduren, want dezelfde voor- en nadelen zullen van toepassing blijven, vrees ik. Voor mijn part mogen die 'verantwoordelijken' dan alle knopen doorhakken en de nodige voorbereidingen treffen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er geen hulp van buitenaf mag worden ingeroepen voor zaken als inkopen, etc.

wat denken jullie?
sowieso zou ik ook nog wel gaan voor de slagerijsponsoring!
xx

Laura
Admin

Aantal berichten : 53
Registratiedatum : 08-04-10
Leeftijd : 34
Woonplaats : Rijkeveusje!

https://kiesploeg.forummaroc.net

Terug naar boven Ga naar beneden

activiteit donderdagavond Empty Re: activiteit donderdagavond

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum